U okviru međunarodnog istraživanja o zdravstvenom ponašanju učenika, koje se sprovodi pod pokroviteljstvom Svetske zdravstvene organizacije ispitivano je i to koliko učenici vole školu. U istraživačkom ciklusu iz 2005/2006. godine učestvovalo je 204.500 učenika, starosti od 11 do 15 godina, iz 41 zemlje i regiona iz Evrope i Severne Amerike. Nažalost, Srbija je jedna od nekoliko evropskih zemalja koja ne učestvuje u ovoj važnoj i informativnoj studiji, tako da smo uskraćeni za uvid u zdravstvene navike naših učenika, kao i za to vidimo gde smo po ovom pitanju u usporedbi sa drugim zemljama.
Jedna od stvari koja je bila istraživana, i kojom ćemo se ovde baviti, jeste zadovoljstvo učenika školom, pre svega kao indikator emocionalnog aspekta kvaliteta života u školskom okruženju. Pozitivno iskustvo sa školom se vidi kao zaštitni faktor u odnosu na rizično seksualno ponašanje, korišćenje psihoaktivnih supstanci, pre svega u odnosu na pušenje i konzumiranje alkohola. Pitanje na koje su učenici odgovarali odnosilo se na to šta trenutno osećaju prema školi. Ponuđeni odgovori su varirali od ’Puno volim školu’ do ’Ne volim školu nimalo’.
Opšti zaključak u odnosu na ovu temu je da postoji značajan pad u 'ljubavi' prema školi sa porastom godina starosti.
Naime, petnaestogodišnjaci značajno ređe daju odgovor da puno vole školu u odnosu na jedanaestogodišnjake. Nalaz je i da devojčice češće daju ovakav odgovor od dečaka. Ovde su dati rezultati samo za petnaestogodišnjake.
Kao što se vidi na grafikonu makedonski učenici su ti koji najčešće govore da puno vole školu, zatim slovenački, turski itd. Na drugom kraju, kao oni koji najmanje izjavljuju ljubav prema školi su učenici iz Estonije, Hrvatske, Belgije (Valonije), Italije itd. Gledano za sve zemlje zajedno, prosečno svaki peti učenik izjavljuje da puno voli školu.