Da li ste se ikada zapitali zasto pojedini ucenici, nista manje inteligentniji od ostalih, postizu rezultate nedostojne njihovih mogucnosti?
Puno je onih koji tvrde da je razlog tome lenjost, ali misljenja sam da je u pitanju nedostatak motivacije.
Svakom coveku neophodna je motivacija za bilo koju aktivnost, a kamoli mladoj osobi u razvoju, nesigurnoj u sebe i svoje kvalitete.
Izvestan broj ucenika nase skole interesuju oblasti nauke koje se u skoli uopste ne izucavaju. Mozda kada bi se izvrsila reforma nastavnog programa, taj bi se problem resio. Zasto se ne bi odredili obavezni predmeti ( po smerovima ). Na primer za prirodni smer bi bili obavezni sledeci predmeti: matematika, biologija, hemija, fizika, uz naravno racunare i maternji jezik.
Samo saznanje da je izbor moguc cini da ucenici osecaju da poseduju odredjeno pravo, pravo izbora. Dosadasnji rezultati, i ovako dobri, poboljsali bi se, kao i interesovanje ucenika. Iskreno se nadam da ideja nije utopijska, ako se ona na neki nacin sprovodi kroz razne sekcije, koje deluju u nasoj skoli. Medjutim, problem je sto vecina ucenika koja bi pristupila i angazovala se u nekoj od sekcija, nema vremena da pored obaveznih skolskih aktivnosti postigne i vanredne.
Da li ste se ikada zapitali zasto pojedini ucenici, nista manje inteligentniji od ostalih, postizu rezultate nedostojne njihovih mogucnosti?